Nárast zákaziek až o 24% s automatizovaným dispečingom Senset – Príbeh klienta Alfa Taxi

Prečítajte si zaujímavý rozhovor s mladými a ambicioznými podnikateľmi, ktorí stavili na automatizovaný taxi dispečing, a vyplatilo sa.
ako začala alfa taxi používať systém pre taxi dispečing senset case study

Úspešná, dynamická a stále sa rozvíjajúca taxislužba pod vedením 3 bratov je jednou z najväčších v Prešovskom kraji. Alfa taxi pôsobí v regióne už viac ako 14 rokov a za ten čas si dokázala vybudovať stabilnú pozíciu na trhu. Dôležitým prvkom ich rozvoja je neustále zlepšovanie svojich služieb a interných procesov k maximálnej spokojnosti zákazníkov.

Alfa taxi = Bezpečnosť – presnosť- diskrétnosť – spoľahlivosť – ústretovosť 

Zaujímavý rozhovor s mladými a ambicióznymi podnikateľmi, ktorí stavili na automatizovaný taxi dispečing Senset a vyplatilo sa si môžete pozrieť v krátkom videu. Viac zaujímavosti sa dozviete v celom rozhovore.

Ako ste sa dostali k taxislužbe, kedy vznikla Alfa taxi a aké boli vaše začiatky v taxi biznise?

S taxi sme začali už na strednej škole v roku 2010 s jedným autom, a to konkrétne čiernou Alfou 159 combi, z čoho vznikol aj názov našej taxislužby. Postupne pribudlo druhé a tretie auto. Vybavili sme si licenciu, kúpili taxameter a začali voziť kamarátov, študentov. Mesto bolo každý večer plné mladých ľudí, preto core nášho biznisu boli jazdy z podnikov a internátov.

Ako je to aktuálne? Koľko áut máte v súčastnosti?

V roku 2023 nastala rapídna obnova vozového parku, a vtedy sme sa rozhodli aj pre zmenu dispečingového systému a interných procesov, pretože sme nemali žiadnu kontrolu nad dispečingom. Mali sme len systém, ktorý fungoval offline. Dispečerka priraďovala zákazky vodičom starým klasickým spôsobom cez ústredňu. Vodič nemal na zákazníka žiadny kontakt a všetká komunikácia smerovala iba na dispečera, čo bolo zdĺhavé a zastaralé. Okrem toho sme nemali prehľad o zákazkách, koľko zákaziek bolo vybavených, koľko zákaziek bolo zrušených a podobne. Preto sme sa rozhodli pre zmenu a začali sme hľadať riešenie.

Ako ste sa dostali k automatizovanému taxi dispečingu Senset?

V čase keď sme riešili problém kontroly dispečingu a zákaziek, sme natrafili na známeho taxikára, ktorý nám o Sensete povedal viac. My sme si potom začali vyhľadávať ďalšie informácie, preverovali sme možnosti a porovnávali s inými službami.

senset dispečing viac vybavených zákazok

Prečo ste sa nakoniec rozhodli práve pre automatizovaný systém pre taxislužby – Senset?

Hľadali sme systém, v ktorom by sme vedeli odkontrolovať koľko zákaziek má dispečing, jazdy šoférov a podobne. Našli sme možnosti programovania na mieru, avšak Senset bol kompletný balík služieb, kde sme nemuseli už nič dávať navyše programovať. Je to hotový automatizovaný taxi systém, kde sa nemusíme o nič starať či aktualizovať. Zaplatíme mesačný poplatok a máme všetko čo každá taxislužba potrebuje. Je to hotová vec, ktorá funguje a má vychytané všetky muchy. Všetky funkcie nám veľmi uľahčili prácu a celkový prehľad o zákazkách. Zároveň nám systém nastavil aj zrkadlo o fungovaní našej taxislužby.

Využívate naplno automatizáciu alebo máte aj klasického dispečera?

dipečing Bez dispečerov s umelou inteligenciou - senset

My využívame aj klasického dispečera z dôvodu, že si zakladáme na komunikácii so zákazníkom. Preto sme si našu milú pani dispečerku nechali. Je to síce nákladnejšie riešenie ako plná automatizácia bez dispečera, ale pracuje u nás už 7 rokov, naši verní zákazníci sú už na ňu zvyknutí, majú ju radi a dá sa to pomenovať už aj ako Alfa taxi komunita. A zároveň sa venuje aj administratívnej činnosti ako vybavovanie mailov a podobne.

Ako reagovali na Senset systém vodiči? Vedeli si rýchlo zvyknúť?

Každá zmena pre vodičov, ktorí fungovali na klasickom taxi dispečingu roky bola náročná alebo lepšie povedané, že spočiatku sa tomu bránili. Avšak veľmi rýchlo si zvykli. Stačilo pár hodín. Je pravda, že prvá noc bola zlá v tom zmysle, že sme nemali žiadne vysielačky, šofér nebol zvyknutí na priamy telefonický kontakt so zákazníkom a pár objednávok aj zrušili, ale veľmi rýchlo sa to upratalo a jazdy sa presunuli. Je to o zvyku. Prišli samozrejme aj reakcie, že v starom systéme sme mali to a to. My sme im však vysvetlili, že pre každého je nový systém rýchlejší, jednoduchší a pohodlnejší a keď pochopili základné princípy, tak sa to rýchlo rozbehlo. Vodiči si pochvaľovali aj férovosť systému.

Poriadok, férovosť a kľud medzi taxikármi so sensetom

Aké slabé miesta vašej taxislužby automatizovaný taxi dispečing Senset odhalil?

Zistili sme, že dispečer si počas nočnej smeny chcel pospať a neboli vybavené viaceré zákazky, zároveň, že vodiči si riešili svoje zákazky mimo našu taxislužbu. Systém Senset nám to odbúral, poukázal na slabé miesta a odhalili problémy. Automaticky nás upozornil na nevybavené alebo zrušené objednávky notifikáciou do mailu. Aj vďaka Sensetu nám medzimesačne narástli zákazky až o 24% a prijali sme ďalších taxikárov.

Informačný systém pre majiteľa taxislužby

Vedeli by ste pomenovať nejakú výhodu, ktorú iný systém neponúkal?

Vďaka systému Senset si vieme napríklad zákazníkov aj prioritizovať. Vidíme v systéme, že je to verný zákazník. Vieme si dať k zákazníkovi poznámku. Vieme si zablokovať hovory. Uľahčuje nám každodennú prácu tým, že z veľkej časti robí prácu za nás, automatizovane a rýchlo.

Časové objednávky taxi

 

Zmenovky s plánovaním šoférov a áut

Čo ešte považujete za hlavnú výhodu automatizovaného dispečingu Senset?

Do celého procesu je potrebný aj vodič, ktorí musí vedieť komunikovať so zákazníkom. Taxislužba sa tak dostáva na úplne inú úroveň a zákazníci si pamätajú našich vodičov ako zdvorilých. Procesy sú na profesionálnej úrovni, šofér je slušný, pozdraví. Na základe toho, že je vodič súčasťou komunikácie so zákazníkom si vyberáme aj ľudí do tímu, a rovnako na základe toho, sme odhalili aj naše slabé miesta a museli sme urobiť interné zmeny zamestnancov, aby sme sa posunuli na vyššiu úroveň, aby naši zákazníci boli spokojní a naši taxikári neboli arogantní. A z technických riešení je to napríklad to, že systém pridelí iba toľko zákaziek, koľko vodičov je na smene. Vďaka tejto funkcii nemusíme objednávky rušiť a čeliť nespokojnosti zákazníkov.

Skrývanie tel. čísel

Prišli ste počas praxe na funkciu, ktorá vám v Sensete chýba?

Nie, systém ma vychytané všetky chyby a je viditeľné, že bol vytvorený v spolupráci s taxikármi, čo je tiež jedna z hlavných výhod oproti iným systémom. Jedinú zmenu, ktorú sme riešili na požiadavku našej dispečerky, bolo farebné rozlíšenie vodiča v teréne, vodiča so zákazníkom a podobne. A túto zmenu sme mali okamžite zapracovanú. Takže výhodou je aj to, že ak máme ešte nejakú špeciálnu požiadavku, dá sa do systému zapracovať ako custom riešenie. Inak nám všetko úplne vyhovuje.

Aká je vaša konkurenčná výhoda oproti iným taxislužbám?

Hlavná výhoda je, že nezvyšujeme ceny počas sezóny, prípadne nejakých akcií, najvyťaženejších hodín ako ostatné taxislužby. Robíme marketing a pripomíname sa zákazníkom, najmä cez offline kanály. Niečo to samozrejme stojí, ale je stále pomerne veľké množstvo ľudí, ktorí si objednávajú taxík aj telefonicky, nie len cez aplikáciu. To sme zaevidovali ako dieru na trhu a toto nám systém Senset pomohol vyriešiť. Stále zároveň hľadáme pozitívne veci a jazdíme aj diaľkovo. Evidujeme taxislužby, ktoré radšej jazdia menej, kratšie vzdialenosti za vyššie ceny. My si však držíme cenu a jazdíme aj väčšie vzdialenosti.

Kde sa vidíte o pár rokov?

Najbližšie obdobie máme v pláne začať používať aj aplikáciu pre zákazníkov Senset.

Mobilná aplikácia senset

Odporúčali by ste autodispečing Senset aj iným taxislužbám?

Jednoznačne áno! Pomôže odhaliť slabé miesta, nastaví firme zrkadlo, výrazne uľahčí prácu a zároveň šetrí čas a peniaze. Spolupráca je skvelá a považujeme to za najlepšie rozhodnutie a najlepšiu investíciu, ktorá je zároveň oproti tomu, koľko peňazí nám systém Senset priniesol a ušetril, zanedbateľná.

Férová a jasná cena za služby senset

Zaujali sme vás?

Kontaktujte nás a dohodnime si spoluprácu.

Ďalšie blogy

Mám záujem o automatický taxi dispečing

Do 10 pracovných dní vám spustíme za inštalačný poplatok 99€ na 1 mesiac plnú prevádzku aplikácie.

Taxi Senset